Saturday, July 30, 2011

C.U.T.I......sayonara!!

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah....alhamdulillah...alhamdulillah


Sayonara!

Exam Tafsir semalam menutup tirai final exam of 2nd year,2011...alhamdulillah. Usaha semampu mumkin telah dikerah,dan serahkan segalanya pada Allah.Tawakkaltu ‘ala allah. Harapnya semua lulus untuk naik tahun 3,insyallah.Ameen....Merdekaaaaa!!

Gembira,sedih,lega, bercampur baur belaka. Entah ape yang dirasakan sebenarnya.

Sunyi rumah tanpa mereka. Sayonara geng sedulang,Kak Ummu,Husna dan Farizah =’)...Semalam jugak mereka tinggalkan bumi anbiaa ni dengan senyuman lebar. Gumbira kuasa 2 mereka!!

Sebak di hati hanya Allah sahaja yang tahu.Peritnya perpisahan pandangan kali ini. Perginya mereka untuk bergembira bersama keluarga tercinta disana..ya! saya tumpang gumbira..=)...belajar untuk senyum di saat itu. Ada jodoh kita bertemu lagi tahun hadapan...[ 2 bulan je pun ..hehe]

Pantasnya masa berlalu ,tanpa sedar tamatlah sudah al-kisah tahun 2 yang penuh nostalgia hitam putih dan jatuh bangun sebagai pelajar di sini. Alhamdulillah, cuba untuk berfikir dengan setiap yang berlaku.

~bersama Husna & Kak Ummu ..debator hebat Bayt Solehah :p ~

C.U.T.I


Yeah !!! Muncul sudah CUTI yang dinanti-nantikan ...=)

C = Cuti
U = Untuk
T = Tadah
I = ilmu

Jom sahabat-sahabat!

Kita gunakan sebaik mumkin peluang C.U.T.I kali ini dengan meneruskan kembara koreksi ilmu2 Allah dan kembara mengenali manusia di rantau orang ini selagi ada masa yang berbaki....rabbuna yusahhillana..=)

Sudah pasti jadual sahabat2 sudah dipenuhi aktiviti2 yang menarik sepanjang cuti ini kan?? Lepas habis exam,terlalu banyak perkara yang perlu diuruskan. Bershopping untuk hadiah buat ahli keluarga tersayang,selesaikan urusan persatuan sebelum pulang, uruskan program2 yang bakal di adakan dan pelbagai lagi. Belum lagi di tambah dengan kelas2 thaqafah yang bakal memenuhi hari-hari di bulan Ramadhan Kareem dan jalan2 pusing2 Mesir. [tak sabar menanti Ramadhan ! ^___^]

Setiap saat itu akan dimanfaatkan dengan apa yang diagendakan...khair2 insyallah.Rosaknya air itu kerna tidak mengalir,rosaknya pemuda itu tanpa melakukan apa2 pada masa lapang.

Selamat la belako !

Buat sahabat-sahabat,

Walau dimana pun kalian berada pada cuti kali ini,

Bagi yang pulang ke tanah air, selamat berseronok di samping keluarga terchenta. Berbaktilah sebaik mumkin kepada mereka selagi ada masa. Setahun sekali je peluang ni tau! [tahun ni je 2 kali setahun ]...dan selamat berpuasa bersama tersayang !

Buat yang bakal dan yang telah selamat diijab kabul,barakallahu ‘alaikum ! Moga percantuman 2 hati yang saling mencintai kerna Nya melahirkan lebih ramai mujahid & mujahidah Islam..[tahun ni ramai adik2 (19 tahun) mendirikan rumah tangga. Tidak kurang juga abang2 dan kakak2 senior.Tahniah! =)...]

Dan buat sahabat2 yang teguh berdiri di bumi Kinanah ini,teruskan thabat dalam perjalanan. Masih banyak lagi mutiara-mutiara di celahan pepasir Mesir yang belum di kutip.Inilah masanya! Jom intai2 daurah dan kelas2 yang dapat menambahkan lagi kecintaan kita pada ilmu2 Allah.

Peluang itu entah bila akan datang lagi. Makanya ,rebutlah terus tika ia hadir kerna mumkin inilah kali pertama dan terakhir ia hadir. Gunakanlah ia sebaik mumkin!

p/s: Off to Mansoura.

No comments:

Post a Comment