Monday, September 27, 2010

Reply open letter

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

P/s 1: Entry ni khas utk balas 'open letter' dari Asmaa Syakirah Sazali a.k.a Kak Ma',bekas pelajar MMP KB & KTD , sekarang bekerja di KTD..dah die wat letter openly,reply pun openly lah!...sempoi orangnya...sy suka!=)

p/s 2: Kalau ada sesapa yg terasa macam entry ni utk dia juga,terimalah seadanya.Ambillah ibrah n pedoman dri entry ni ^^,..entry ni gabungn dgn cikit citer balik cuti musim panas...

p/s 3: Sesiapa yg terasa nausea bila baca entry ni,harap maklum,inilah hakikat ukhuwah sesama akhawat! weee~

[maaf k.ma'...lambat reply dis letter]

Assalamualaikum K.ma'!! =D
terkedu jap baca open letter tu
terharu..tergamam..tak sangka...ter..ter...
macam2 perasaan ada
syukran kathira akak!!

Insyallah,
segala perancangan Allah itu adalah yg terbaik utk kita,hambaNya....
Syukran akak!!!
Teharu Asiah tgok muka akak kt epot semalam....cumil bsama kacamata itooo!

Apa2 pun,
saya gumbira Allah izin saya balik tahun ni
rupa-rupanya banyak benda yg saya tertinggal
sebelum fly ke mesir tahun lepas
[makanan & pakaian jer banyak..huk3]

tak dapat nak nafikan,
mmg banyak barang sy bawa blik dari sana
tapi memang tak ada 'sesuatu' yg sy bawa balik
[sebab tu rancang xmo balik =( ]

misi kepulangan saya kali ni
betoi2 nak 'ambil sesuatu' tu
yg sy terlepas pandang tahun lepas
saya tau,mmg saya 'tak bawa sesuatu ' tu
maaf kalu kehadiran sy tak memberi apa2 makna
dan tak dapat memnuhi expectation korg

alhamdulillah...alhamdulillah...
sepanjang 2 bulan 2 minggu duk kat masia
Banyak allah bg 'sesuatu' tu pada saya
melalui pelbagai cara n pristiwa

bermula dengan saya wat attachment @ elective kat HUSM,
masuk real world,
feel like a real doc!
dapat jumpa mcm2 gelagat manusia...besh3!

next,
join Perubatan summer camp,
da lama xjoin program...sgt gumbira...
maaf k.ma..asiah xsempat nk citer habis...=D

next,
duk rumah sorang2 kesunyian,
walau sunyi,allah hadiahkan sahabat2 penguat semngat...
thanx alot to all
banyak benda asiah blaja especially~carilah kegumbiraan dicelah kesedihan,kalau kita hepi,tenggelamlah yg sedih itu !

then,
ikut mak wat keje2 ziarah armalah,
berpuasa dengan family,
gelak ketawa bersama..

then,
ifthor Jamie AMAL...
buka puasa ramai2 bersama bekas2 pelajar 3 buah skolah Maahad..
hanya Sang Penyayang yg tahu perasaan saya waktu tu,
kejauhan mengajar saya erti kerinduan...
rindu pada pelajar,gerak kerja n bi'ah Maahad sgt3 !
[ jangan jeles k.ma yer!]

yg paling besh!
jumpa kawan2 baru
thanx alot K.ma',kenaikan asiah dengan Rabia yg happening, Kak Hasniah yg penuh misteri, Kak Asma humaira', kak Fatin n ramai lagi kawan2 KTD akak....[tp xsempat jumpa k.suhaina]
sampai asiah terasa cm dah jdi sebahagian dri fmly KTD..[boleh ke?]
walau dpt bersua sebentar,
tp,
kata2...gerak geri kalian,
memberi 1001 ibrah dan pedoman buat Asiah,
secara sedar atau tak,korang menjadi sumber inspirasi saya
tuk bagun semula .... syukran!

dapat jumpa geng UBKK pom
satu rahmat besar dari Allah
walau tak sempat nak berkongsi cerita suka duka
tp tenang melihat wajah K.yang,k.qilah,dayah dan mawar
cukup membakar semangat diri
bagai makan biskut tiger yg banyak! =P

n banyak lagi la...
cuti kali ni..cuti yg paling banyak masa
dan peluang Allah bg utk membuka minda
berfikir apa yg tersirat disebalik kejadian,
berfikir tentang kelakuan manusia,
dan macam2 lagi....



segalanya hadiah darinya utk 'bekalan' diri saya
[maaf sbb jarang berkongsi 'bekalan' tu]

urm..banyak cerita la pulak ek

hah!
k.ma! aassif jiddan~
kalu dulu,duk mesir,jarang2 kol..
tak per la kan?
balik msia pom sama...jarang layan handphone tu
huk3..tabiat dari sana susah nk buang
maaf ya!
papepun,'telefon asli' kita sentiasa 'connecting' kan....
berdering di kala windu,teringat,telintas n so on...

1 more thing!
pasai 'hutang' tu
assif aidhon..Allah tak izin utk saya langsaikan
terkilan gak..
tp tak pa...jauh dimata dekat di hati
'hutang' ni tak halang ikatan kita kan?
tak menjarakkan kita kan?
[p/s: bkn hutang duit ek!]

kehadiran akak bnyak membuka mata saya
banyak yg saya kene blajar balik n belaja lagi
tuk cari asiah yg dulu n mnjadi asiah yg lg baik..
[baik la sgt]
syukran kathira atas sume nasihat2,teguran2 akak...
~apa guna kita besahabat kalau tak sudi tuk saling menegur,memberi n menerima ~

semngt akak kadang2 tu bejangkit kat saya,
saya curi dalam diam 'charger' semngat tu..=)
Seriously,saya betoi2 dahagakan 'semangat'

teruskan perjuangan akak
bersyukur akak dipilih olehNya tuk bina
bi'ah taman islamiah kat KTD [hopefully,kat mana2 akak berada]
respect toing..toing dengan semngat akak yg tak mudah tuk ditangkis

akak!
akak tak keseorangan,
ramai orang kat keliling yg sayangkan akak,
yang bagi support kat akak,
semua nya 'tools' yg allah bg tuk memudahkan
keje2 dakwah akak

maaf,surat ni dikarang time mood: tak de perasaan
tau kan??
so so sorry!!

syukran 'ala kulli hal
aasif jiddan aidhon 'ala kullu shaaiik
uhibbuki fillah abdan abada!!

~orang yg membawa tasawuf dalam dirinya,seperti kapas putih yang melayang dibawa angin~

Doha,
11.43am
29 Sept 2010.

1 comment:

  1. wah3....beromantika dlm blog...open letter plak tu...like3...he3...pa2 pun...moga REDHA ALLAH sentiasa mngiringi perjuangan kita semua...amin...

    1 more thng....y akak di declare pnuh misteri...coz akk terlalu pendiam ker???akk pndiam coz akk pmalu...he8...

    ReplyDelete