Saturday, April 18, 2009

suRat saYanG daRi aLLah SWT ~


Saat kau bangun pg hari, AKU memandangmu dan berharap kau akan berbicara dnganKU, wlaupun hnya sepatah kata meminta pndapatKU atau bersyukur kpdKU atas sesuatu hal yg indah yg terjadi dlm hidup mu hari ini atau kelmarin....


tetapi AKU melihat kau begitu sibuk mmpersiapkan diri untuk pergi belajar....

AKU tetap kembali menanti saat kau sedng bersiap , AKU tahu akn ada sdikit waktu bagi mu utk berhenti menyapa KU, tetapi engkau terlalu sibuk....


Distu tmpat, kau duduk disebuah kerusi slama lima belas minit tnpa melakukan apa pun...

Kemudian AKU melihat kau menggerakkan kakimu...

AKU berfikir kau akan menyapaku..tetapi kau berlari ke telefon utk menghubungi seorg teman untk mndengarkn khabar terbaru....


AKU melihatmu ketika kau pergi belajar dan AKU menanti dgn sabar sepanjang hari...

Dgn semua kegiatan mu,AKU fikir kau terlalu sibuk utk mengucapkn sesuatu kpdKU...


Sblm mkan tghari, AKU melihatmu memandang sekeliling, mungkin kau rasa malu utk berbicara kpdKU...

Itulah sebabnya mngapa kau tidk menundukkan kepalamu...

kau memandang3 atau 4 meja sekitarmu dan melihat beberapa temanmu berbicara dan menyebut namaKU dgn lembut sblum menyatap rezeki yg AKU berikan ,tetapi kau tidk melakukannya...


masih ada waktu tersisa dan AKU berharap kau akn berbicara dgnKU,meskipun saat kau pulang ke rumah kelihatannya seakan-akan bnyak hal yg harus kau kerjakan...


setelah selesai tugasmu,kau menyalakn TV,kau menghabiskan waktu stiap hari di depannya, tanpa memikirkan apa pun dan hnya menikmati rancangan yg ditampilkan ...

Kembali AKU menanti dgn sabar saat kau menonton TV dan menikmati makananmu tetapi kembali kau tidak berbicara dgnKU.....


Saat tidur. KU fikir kau merasa terlalu lelah...

setelah mengucapkan selamat malam kpd keluargamu, kau melompat ke tempat tidurmu tanpa sepatah pun namaKU kau sebut...


Engkau menyedari bhawa AKU selalu hadir untukmu...

AKU telah bersabar lebih lama dari kau sedari....

AKU bahkan ingin mengajarkan bgmn bersabar terhadap org laein...

AKU sgt menyayangimu...

setiap hari AKU menantikan sepatah kata,doa, fikiran atau syukur dari hatimu...

Keesokan harinya ....kau bangun kembali dan kembali AKU menantidgn penuh kasih bahawa hari ini kau akn memberi AKU sedikit waktu utk menyapaKU...

TAPI yg Ku tunggu .....tak kunjung tiba....tak juga kau menyapaKU....

subuh...zohor...asar...maghrib...isyak dan subuh kembali,kau masih mengacuhkan AKU...

tak ada sepatah kata , tak ada seucap do'a, dan tak ada rasa ,tak ada harapan dan keinginan utk bersujud kepadaKU....

Ape salah AKU padamu wahai hambaKU ??????

Rezeki yg KU limpahkan....kesihatan yg KU berikan, harta yg Ku relakan, makanan yg KU hidangkan,anak2 yg KU rahmatkan....

Apakah ini semu tidak membuatkan kau ingat kepadaku??????..!!!!!!


Percayalah ! AKU selalu mengasihimu, dan AKU tetap berharap suatu saat kau akan menyapaKU, memohon perlindungnKU, bersujud menghadapKU....YG SELALU MENYERTAIMU SETIAP SAAT....



" BIAR HATIMU HANYA UTK ALLAH, PASTI DIA TEMUKAN PADAMU PEMILIK TERBAIK. HAMPARKAN MASAMU SELUASNYA HANYA UNTUK NYA, PASTI DIA ATURKAN KEHIDUPANMU SEBAIKNYA"

No comments:

Post a Comment